System identyfikacji wizualnej, w skrócie SIW, jest sumą specyficznych oznaczeń, stosowanych przez daną firmę, wyróżniających ją i będących jej wizytówką w przestrzeni publicznej. Poszczególne elementy SIW, takie jak logo firmy, krój używanych liter i kolorystka, hasło reklamowe, typografie firmowe czy dekoracyjne symbole, mają za zadanie szybką identyfikację firmy przez odbiorcę oraz wyróżnienie jej na rynku spośród pozostałych przedsiębiorstw. Jednak zaprojektowanie SIW to dopiero połowa sukcesu. Niemniej ważne będzie jego wdrożenie, w zależności od specyfiki danej firmy. Sprawdź w naszym wpisie, w jaki sposób można wdrożyć system identyfikacji wizualnej i odnieść spektakularny sukces.

Po pierwsze: wykorzystaj moc mediów społecznościowych

Od kilku lat obserwuje się wzrost znaczenia reklamy w mediach społecznościowych kosztem tradycyjnych stron WWW, dlatego wdrażając system identyfikacji wizualnej warto zacząć od stworzenia profili firmowych na najbardziej popularnych z nich. Na profilu w widocznym miejscu powinien znaleźć się logotyp przedsiębiorstwa i ewentualnie krótkie hasło reklamowe. Oprócz ciekawych, ale niezbyt długich treści, a także interesujących przykuwających wzrok zdjęć, warto umieścić na profilu również krótkie filmiki, związane z działalnością firmy. Posty ze zdjęciami, na których swoje logo możesz umieszczać zawsze na przykład w prawym dolnym rogu, publikuj regularnie codziennie lub co drugi dzień. W ten sposób przyzwyczaisz odbiorców do systematycznego dostarczania im treści, a także sprawisz, że twoja marka stanie się rozpoznawalna.

Po drugie: nie zaniedbuj firmowej strony

Media społecznościowe mają wielką moc, co jednak nie znaczy, że należy porzucić prowadzenie strony www, wręcz przeciwnie, ona bowiem stanowi wizytówkę twojej firmy, a także zawierać będzie katalog oferowanych produktów lub usług. Ważne, aby była spójna graficznie z profilem na społecznościowych portalach i aby równie mocno zostało wyeksponowane na nich logo firmy, jej nazwa oraz reklamowe hasło. Strona www daje również możliwość umieszczenia w Internecie większej ilości merytorycznych treści, związanych z historią firmy, specyfiką prowadzonej działalności lub właściwościami oferowanego towaru. Ciekawym pomysłem, pozwalającym nawiązać lepszą więź oraz kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami będzie prowadzenie bloga na stronie, na którym umieszczać można ciekawostki i praktyczne porady. Decydując się na prowadzenie witryny internetowej nie zapominaj o jej odpowiednim wypozycjonowaniu.

Po trzecie: tradycyjne materiały reklamowe na papierze

Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej to również zadbanie o wysoką jakość oraz estetyczną formę materiałów reklamowych na papierze ulotek, katalogów, plakatów, a także wizytówek. Materiały reklamowe powinny być przejrzyste, czytelne, łatwe w identyfikacji i przyciągające wzrok. Aby wyeksponować ich treść, nie należy umieścić w nich zbyt dużej ilości dekoracyjnych akcentów, a raczej zadbać o wysoką jakość papieru oraz o jego wykończenie: matowe, błyszczące lub tłoczone. Warto zdawać sobie sprawę, że mimo wzrostu obecności reklamy w Internecie, nadal istnieje spora grupa odbiorców oraz klientów, dla których tradycyjna reklama papierowa jest bardziej przystępna.

Po czwarte: SIW w formie reklamy zewnętrznej

W końcu wdrażanie SIW polega również na zaprojektowaniu nośników reklamy zewnętrznej, promującej daną firmę. Zaliczają się do niej między innymi:

  • szyldy,
  • banery reklamowe,
  • neony,
  • kasetony,
  • panele szklane i tablice,
  • oklejane witryny.

Reklama zewnętrzna stanowi najbardziej skuteczną formę reklamy, gdyż jest najbardziej zauważalna w przestrzeni publicznej i trafia do największej ilości osób, w tym również do potencjalnych klientów. W ramach SIW projektujemy między innymi różnego rodzaju banery. Baner Frontlit dostępny jest w różnych grubościach i na różnej powierzchni. Jest bardzo wytrzymały i idealnie nadaje się do oczkowania oraz zgrzewania. Baner back lit to z kolei sztywna klisza poliestrowa do grafiki podświetlanej, zapewniająca ostrą, bogatą kolorystykę i umożliwiająca szybką wymianę reklamy. Baner blockout natomiast to baner dwustronny z czarną warstwą wewnętrzną, która blokuje przenikanie światła.

Nasza firma wdraża systemy identyfikacji wizualnej firm na podstawie strategii tworzonych zgodnie z potrzebami każdego klienta. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.